A cidade das luces. Capítulo II
Víctor Pérez.
Seguro que algún día cansado y aburrido
encontrarás a alguien de buen parecer,
trabajo de banquero bien retribuído
y tu madre con anteojos volverá a tejer
Malos tiempos para la lírica (1983)
Golpes bajos
En min disputan
o entusiasmo pola maceira en flor
e o horror ante o discurso do pintor de brocha gorda.
Mais só isto último
me empurra a escribir.
Malos tempos para a lírica (1939)
Bertolt Brecht
Cando saíu da comisaria, acendeu o seu móbil, e en menos de trinta segundos recibiu o vídeo onde vomitaba sobre os zapatos dos policías locais, en catro grupos diferentes de WhatsApp. Viña acompañado de mensaxes con risas, aplausos e títulos como: “Raba en Vigo”; “A gran potada”; “Moita policía, pota diversión” ou a máis celebrada no grupo de colegas do instituto: “dez millóns de vómitos sobre os LEDs”. No primeiro instante pensou en que mandara todo a pique, pero a medida que foi lendo os comentarios decatouse de que ninguén o recoñecera no vídeo. A gravación soamente deixaba ver as súas costas, e a cazadora de tres cuartos que levaba e o traxe azul mariño eran o uniforme non oficial de moreas de empregados de banca, avogados e dunha chea de aspirantes sobrecualificados a postos de comerciais mal pagados e de curta promoción laboral. Soamente as solas dos seus zapatos, vermellas coma a carapucha máis famosa do mundo, destacaban na borrosa captura dos feitos que algún aspirante a paparazzi gravara co seu smartphone, e compartirá en Facebook e Instagram. Mirou a hora: pasaban xa das once, e a última chamada perdida de Marta era das dez e cuarto. Envioulle unha mensaxe na que lle contaba que quedara sen batería, que as visitas da tarde se alongaran de máis, e que ía quedar a durmir no piso da nai, que xa non había bus para Panxón, e que non quería que conducise de noite. Engadiu que mañá chegaría cedo para xantaren xuntos, un “boa noite” e unha emoticona de cariña amarela enviando bicos en forma de corazóns. Enseguida viraron ao azul os dous uves de conformación de lectura, despois apareceu o sinal de: “Marta esta a escribir…” ao tempo que dúas pingas de suor frío esvaraban polo seu pescozo. Pero finalmente non chegou ningunha mensaxe. Sentiu un baleiro no estómago, pero non estaba certo de se era pola fame, despois de vomitar ata a derradeira partícula subatómica das súas entrañas, ou polo medo á reacción de Marta cando, ao día seguinte, chegase á casa e topase con ela.
Camiñou ata Coia para despexarse, e coa esperanza de que cando chegase á casa da súa nai, xa estivese a durmir e librarse do interrogatorio sobre que facía alí e mais do rosario de consellos para unha feliz vida en parella, que englobaba desde o socorrido: “levádevos ben” ao: “ás veces un ten que perder do seu”, sen esquecerse do sempiterno: “non quería eu morrer sen coñecer un netiño do meu fillo máis pequeno”. Non tivo sorte, e cando chegou ao piso da rúa Moaña, a súa nai moneaba, pero cun ollo aberto, mentres na TVG, unha parella de Fornelos de Montes preparaba a súa voda despois de coñecerse na pandemia e iniciar unha relación ás agachadas. Para saltar os controis da garda civil da época da covid, o amor triunfara nunha parella que amosaba en prime time o seu bilingüismo harmónico.
—Ola, filliño, estaba a quedar durmida. Que fas aquí a estas horas? Non rifarías con Marta?
—Non, ma! Tranquila. Soamente é que teño o coche no taller e perdín o último bus. Maña teño que estar cedo na oficina, así que prefiro quedar a durmir aquí.
—Vale, pero cea algo, que seguro que non tomaches nada con xeito. Na cociña hai unhas peitugas de polo panadas.
—Peitugas panadas! Mamá, es a mellor!
Asaltou o frigorífico coma se fose un corsario inglés na batalla de Rande. Ademais das peitugas, a súa nai gardaba sempre na neveira pementos recheos de atún e gambas e tortilla de patacas, os tres pratos favoritos dos seus respectivos fillos varóns. Para a súa irmá María: café colombiano de torrado natural e galletas danesas. A vella vivía coa esperanza de que, cada día, algún dos seus descendentes a fose visitar. Despois de dar conta das peitugas e dunha Estrella —a nai sempre tiña un pack de seis ben frías— lavou a louza, deulle un bico de boas noites e marchou para o seu antigo cuarto. Deitouse por riba da colcha e adormeceu deseguida baixo a potente ollada de Fredie Mercury en branco e negro, nun póster coa lenda I still love you, as derradeiras palabras que pronunciou na gravación de These are the days of our lives.
Espertou antes de que saíse o sol. Sentiu a boca pastosa e cheirenta, non cepillara os dentes dende había case vinte e catro horas. Despois da ducha, e aínda que no baño da súa nai non atopara maquinas nin escuma de barbear, congratulouse de ter algo de roupa no armario do seu antigo cuarto. Puido mudar a roupa interior e escolleu unha camisa branca e uns vaqueiros clásicos, que combinaban ben coa americana do seu traxe. Limpou os zapatos cuns paniños húmidos que atopou no baño, e con eles nas mans foi ata o cuarto da nai para darlle un bico. Serviuse un café con leite na cociña, lavou a cunca e a culler, e marchou do piso pechando a porta con moito coidado. Xa no portal do seu vello barrio, acendeu un pito e emprendeu o camiño que separaba a súa rúa do barrio novo de Navia. Subiu a rúa Moaña e a rúa Marín ata chegar á avenida Castelao; deixou á súa dereita, primeiro o pavillón de Coia, e pouco despois a zona dos Volcáns, onde o novo armatoste que expulsaba auga de cores, e que colocaran había pouco para substituír as vellas fontes, estaba de novo seco e escangallado. Cruzou en dirección Samil e despois na rotonda encarou o barrio dende a parte alta para parar nun caixeiro automático e sacar algo de efectivo. Tras a operación e despois de ver con desgusto como a súa conta se achegaba perigosamente aos números vermellos, en poucos minutos estaba xa na oficina, sentado diante da pantalla do ordenador agardando que finalizase o arranque do seu equipo. Unha vez iniciado Windows 7, abriu o navegador e entrou nas plataformas de anuncios e no correo electrónico. Tiña dúas visitas no estudio do centro pola mañá e outras dúas pola tarde, nunha pequena casa para reformar, na zona de Sárdoma. Actualizou a axenda da oficina, o seu irmán ensináralle a anotar todo na axenda.
—Agora es novo e lembras todo, es moi listo, Chico, pero co tempo e as responsabilidades, un día esquecerás algo importante por primeira vez, e comezarás unha viaxe sen marcha atrás cara á vellez. Despois de anotar na axenda e comprobar que tiña gardados os contactos das visitas no seu móbil, foi coller as chaves da casa de Sárdoma do armario das chaves, porque as do estudio do centro tíñaas no peto. Apalpou os pantalóns por riba e notou pouco vulto, meteu a man e sacou o seu chaveiro onde convivían as chaves de Panxón e as do piso de Coia, un pano da man vermello e o mando do garaxe. Procurou no outro peto, nada, no peto interior da americana, nada. Comezou a poñerse nervioso, estaba seguro de que no pantalón do traxe non estaban, baleirara todo na cama antes de vestirse pola mañá. Puidera ser que as perdese cando o incidente da Estrela da Morte, ou cando o levou a policía. A verdade é que tiña lagoas de memoria desde que se esvaecera na rúa ata que recuperara a conciencia na comisaría. Estaba a repasar todo o que fixera desde que rematara a visita co señor Mincha ata que chegara a casa da súa nai cando soou o timbre do porteiro automático. Pensou en non contestar, aínda non era a hora de abrir, pero ao mellor era un posible cliente, e tal e como estaban as cousas, non conviña tentar a sorte.
—Quen é?
—Bo día. Atopei unhas chaves na rúa e…
—Suba, suba! Xa lle abro. Ou baixo eu. Agarde.
—Graciñas por baixar. Unha xa vai vella. Son de aquí, non? —dixo ao tempo que axitaba o chaveiro que botara en falta.
—Mil grazas, señora. Débolle a vida.
—Piluca, un pracer poder axudar. Ademais a miña, filla vive no barrio e veño a coidar da miña netiña, que ten febre e non pode ir hoxe ao colexio.
—Pois grazas de novo, Piluca. Outro día que pase ou a vexa polo barrio invítoa a un café.
Media hora máis tarde, cos dous xogos de chaves gardados no peto dereito do pantalón, estaba a piques de saír pola porta cando se cruzou con Mingos, que chegaba tarde coma sempre.
—Rapaz! Viches o vídeo do fulano que lles vomitou aos polis da local enriba?
—Síntoo, Mingos. Que perdo o bus e non chego ás visitas.
—Corre, Forrest, corre!
Mingos sempre tan gracioso. O certo é que pillou o 5A polos pelos. Pero a esas horas da mañá o tráfico era fluído e chegou ao seu destino con bastante antelación. Chamou polo ascensor, pero non daba baixado, así que optou por subir os cinco pisos a pé. Oxalá para cando chegase o primeiro cliente do día o ascensor xa funcionase, porque o panorama das escaleiras e os relanzos era desolador, unha amálgama de paredes escachadas onde convivían cores de diferentes décadas, humidades e rozaduras que contaban as numerosas mudanzas realizadas no edificio coma se de aneis dun tronco se tratasen. Maldixo o cigarro que fumara ao baixar do vitrasa e coroou o descanso do quinto piso cunha salva de tusidos en do menor. Abriu a porta e dirixiuse directo á fiestra para subir a persiana e abrir un pouco para que ventilase a estancia e mitigase un pouco o cheiro a humidade. Cando deu a volta non puido reprimir un grito agudo cando bateu de fronte co corpo do señor Mincha esparrado polo único sofá que tiña o estudio.
Desta vez si que vexo sinerxia nos 2 fragmentos que prologan o capitulo. A ver, non no que din, que podería ser calquera cousa, senon na relación que existe entre eles.
Como pensaba, o capitulo comeza obviando esa especie de cliffhanger que qeudaba no anterior. Penso que non se ganou nada cun final de fundido en negro para que o paso seguinte sexa o que foi. Quero dicir… o protagonista perde o sentido pero é o lector o que perdeu informacion do que pasou. É raro. Sigo pensando que teria sido mellor continuar o cap 1 un pouco mais e cortar nun momento menos intenso.
A escena de cando vai á casa da nai e dorme e desperta co poster de freddie gustoume. Porque eu tamen tiña un e tamen me pasou o de durmir nesa cama anos despois e ter a freddie alí ó lado tanto tempo. A frase que escolliches tamen é top1, pero a cancion non se escribe así, comeza por “These”, en plural.
O capitulo en si entretivome bastante ben. Ese amor de Victor polos detalles especificos aparentemente innecesarios asombrame, e tamén está simpática esa carreira de referencias dos 90-00. Ata teño ainda o windows 7 neste PC.
O capitulo remata con outro cliffhanger. A ver como resolves a continuacion esta vez, porque a situacion é similar á outra. Sabes por que? Porque atoparse cun señor esparrado é desde logo algo traumatico, pero como para o lector non hai unha relacion clara entre o prota e a aparicion do señor esparrado, o cliffhanger pode que non funcione tan ben como pensas. Para que funcione ben, o feito ten que implicar algo mais profundo na trama. A visita á comisaria non afectou en nada ó prota. Afectouno, en tal caso, a colision coa estrela da morte, que teria a implicacion profunda de “rematar en comisaría” (é só un exemplo, non unha recomendacion). Co tema do Mincha, pois penso que seria mellor cortar non ó descubrir o corpo, senon ó descubrir que el tiña as suas chaves.
En todo caso de momento está indo ben.
Esta é a outra das dúas novelas que me están gustando por riba das demais. Nótase que o universo é tan próximo ao autor que estou comezando a sospeitar de que nos atopemos nun caso de autoficción (é broma). A escena está ben. Semellaría un capítulo de transición de non ser polo final, que me colleu totalmente por sorpresa. Ben feito. Estremeceume especialmente a descrición da soidade da nai mediante os pratos que sempre ten preparados na neveira.
Chamoume a atención o feito de que o protagonista atopase roupa que pór no seu antigo cuarto, incluso de que esa roupa lle entre. Pode ser un sinal de que queda adoito a durmir na casa da nai ou mesmo de que non se fía moito da relación coa súa moza/muller. Está ben, pero paréceme un feito innecesariamente forzado. Unha oportunidade perdida. Se o prota repetise roupa, o autor daríalle un pulo a sensación de patetismo cómico do prota, que aparecería na comisaría 12 horas despois (para declarar polo achado do corpo) coa mesma roupa do día anterior. Outra opción sería, que o prota atopase a roupa do día anterior lavada e planchada pola súa nai, co que a escena gañaría en tenrura.
Os diálogos tamén melloraron respecto ao primeiro capítulo, mais segue habendo liñas de información repetida, como “—Ola, filliño, estaba a quedar durmida”, cando xa o explica o narrador, ou a repetición dun personaxe das últimas palabras da intervención doutro “…peitugas panadas. / —Peitugas panadas!…”.
Coma Lois, penso a profusión de detalles do texto é un plus. Dálle realismo, e axuda a a aumentar a comicidade. Ademais, se a novela vai ter algo de misterio, tamén axuda a manter o lector alerta.
Estou desexando ler o seguinte capítulo e rezo para que o final deste sea á mantenta, e non unha especie cara adiante, porue a cousa vai moi ben.
A lectura deste segundo capítulo é, de novo, áxil e iso é algo complexo de acadar, sobre todo se temos en conta que a voz narrativa está focalizada nun personaxe. Tamén porque fala cunha liberdade que a levan da acidez á narración de feitos con versatilidade. Gustoume a lectura e como o protagonista vai gañando matices e, á vez, imos coñecendo máis del.
Mantén a lóxica do que se nos narrou no primeiro capítulo, levándoo cara as dificultades na parella e usando de paso a situación da nai, que queda como outro posible fío futuro.
De novo, o estilo usa referencias concretas a miúdo (topónimos, marcas, grupos…) e xa o leo como unha marca da novela. Postos a pedir, a min non me importaría ver aínda máis referencias deste tipo, precisamente por converterse nunha das improntas deste texto.
O humor paréceme un acerto, se ben debo recoñecer que é un mecanismo no que atopar o punto xusto que se quere engadir é máis complexo do que poida parecer. Dous exemplos de acerto: asaltar a neveira como un corsario inglés na batalla de Rande e a salva de tusidos en do menor. Esta última frase é unha pequena xoia.
Non entendo moito a relación entre o texto en cuestión, e as letras de Golpes Bajos e Bertolt Brench. Quizais máis adiante colla sentido, ou pode ser tamén que eu non dé para moito máis hahaha.
En canto o demais, estame gustando a historia, se ben é certo que penso que lle falta un pouco de paixón no estilo. O tipo vomita enriba dos zapatos dun policía, que así de primeiras é unha das esceas máis punkis que se lle poden ocorrer a un, pero está contada con demasiado formalismo.
Gustaríame que ese vomito me salpicase e que o policía tivese unha reacción acorde a ter que ir toda a guardia coa potada nos pantalóns hahaha.
Por outra parte, o prota vai mamado perdido e inténtaselle atribuír un razonamento que dista moito dunha persoa con tal pedal: “xa estivese a durmir e librarse do interrogatorio sobre que facía alí e mais do rosario de consellos para unha feliz vida en parella, que englobaba desde o socorrido: “levádevos ben” ao: “ás veces un ten que perder do seu”, sen esquecerse do sempiterno: “non quería eu morrer sen coñecer un netiño do meu fillo máis pequeno”
Polo demais a historia estame gustando. A ver qué pasa!! 🙂
Relato envolvente cun estilo fluído. Personaxes ben definidos, ainda que poderías profundizar nas súas motivacións. Suxiro transicións máis suaves entre escenas. Segue así!