A cidade das luces. Capítulo V
Víctor Pérez.
Trozos de mi piel en frascos de formol, me besas otra vez y yo me siento peor, no sé qué debo hacer. Invítame a morir antes de ir a comer, unidos hasta el fin por la pensión para la vejez.
Sólo para ti (1999)
Killer Barbies
Indignación e desesperanza.
Mírase para todo o que se ten, amontoado
durante anos en armarios, andéis e caixóns.
Bótase a man á fronte para seca-las pingas que caen polas tempas,
notando
o pulso acelerado nelas.
Nestes días (2014)
María N. Soutelo
—Estou a contarlles todo o que sei, de verdade. O mesmo ca as outras tres veces anteriores. Ploc! —Pois imos repasar todo unha cuarta vez. Dende o principio. Ploc! —Visitei o día anterior o piso co señor Mincha. Cheguei ás seis e cuarto. Ploc! —Non chegara un pouco máis tarde? Ploc! —Si, pode ser, si. Cheguei un par de minutos despois das seis e cuarto. O señor Mincha agardaba por min no portal. Ploc! —Fóra do portal ou dentro? Ploc! —Fóra. Non pareceu molesto pola miña tardanza. Pero tiña moita présa e a visita foi moi breve. Ploc! —Notou algo estraño no comportamento do señor Mincha durante a visita? Ploc! —Non, apenas tiven tempo de falar con el. Despediuse axiña, seica chegaba tarde ao medico, digo ao podólogo. Ploc! Ploc! Ploc! Sentía as tempas a piques de estoupar, o son da pingueira sobre a papeleira metálica que había na esquina da sala onde o estaban a interrogar parecía feito á mantenta para incomodalo. Pode que fose así. Ufarte permanecera en silencio a maior parte do tempo. A detective López levara o peso da conversa, se se podía dicir así, ata ese intre. Porén, xusto cando ía preguntar se tiñan un paracetamol, foi Ufarte o que interveu. —Como contactou co señor Mincha para a visita? Ploc! —Foi el o que contactou coa inmobiliaria a través dun anuncio que temos do piso nunha páxina inmobiliaria. Ploc! —Directamente con vostede? Ploc! —Non, non funciona así. Noutras páxinas de anuncios aparece o teléfono do axente que leva a propiedade, e o da inmobiliaria —Ploc!—. Pero neste portal en particular as persoas interesadas chaman a un teléfono da plataforma que desvía a chamada ao teléfono fixo das nosas oficinas. Ploc! —E foi vostede quen falou con el? Ploc! —Non, falou coa miña compañeira Clara. Envioume unha mensaxe para preguntarme se podía atender a visita ás 17:30 —Ploc!—. Contesteille que si, e confirmouno no momento co señor Mincha. Eu non o vira nunca antes do día da visita. Ploc! —Ensinoulle algunha identificación? Ploc! —Non, cubrimos o parte de control de visitas. Puxo o seu nome e apelidos, DNI, e asinou. O parte é para ter un comprobante de que o cliente fixo a visita con nós —Ploc!—. Sorprenderíase da cantidade de xente que despides no portal, e cando estás cruzando a rúa, xa están dando a volta e chamando no porteiro automático para intentar saltarnos na compra dun piso. Ploc! —Xa. Entendo. Ploc! —Unha vez estaba nunha visita nun piso, cun matrimonio duns cincuenta e picos anos, e pillei a señora pasándolle unha nota co seu teléfono á dona do piso —Ploc!—. Por sorte, era unha clienta coñecida, e cando marchou a visita chamoume ela mesma para comentarme o detalle. A miña nai sempre di que hai máis xente boa ca mala, pero que a xente mala fai máis ruído. Ploc! —Ou sexa, que vostede soamente viu o señor Mincha o día da visita? Ploc! —Non, tamén o vin o día seguinte, cando o atopei. Ploc! —Xa, pero supoño que ese día non mantivo ningunha conversa con el. Coñece vostede o propietario do piso? Ploc! —Non. Non o coñezo. É un cliente habitual do meu xefe, que ten máis propiedades. Pisos, baixos, algunha entreplanta e bastantes prazas de garaxe. Algunhas delas levámolas nós. Ploc! —E nunca o viu? Ploc! —Non. Nunca o vin pola oficina. As chaves dos inmobles sempre nolas manda por alguén da súa oficina, ou tráeas o meu xefe, o señor Melandro. Ademais levo poucos meses na inmobiliaria. Ploc! —E nunca viu vostede a Francisco Lobeira? Ploc! —Non, xa llo dixen. Eu son un simple axente inmobiliario. O señor Lobeira é un empresario importante. Ploc! —E resúltalle familiar o nome de Carlos Chamorro? Ploc! —Non. Ploc! —Seguro? Pénseo ben. Ploc! —Seguro. Coñezo algún Chamorro de Parada. En Nigrán é un apelido bastante común. Pero Carlos, ningún. Ploc! Ploc! —Poden dicirme que está pasando? Son sospeitoso de algo? Pensei que confirmaran coa Policía Local que no momento da morte do señor Mincha eu estaba nas súas dependencias. López e Ufarte cruzaron as miradas. O tempo pereceu deterse un instante, mesmo cesou a pingueira, deixando a sala cuberta por unha cortina de silencio, apenas cinco segundos. Debían levar tempo traballando xuntos, porque non se notou ningún aceno, pero López debeu detectar algún brillo nos ollos de Ufarte, ou ben recibiu algunha mensaxe telepática, porque foi ela a que falou. —O señor Mincha non era o señor Mincha. O seu verdadeiro nome era Carlos Chamorro. Veciño de Vigo e inquilino do estudio onde foi atopado, desde o ano 1996 ata o mes de setembro de 2023. Foi desafiuzado despois de que Empresas Lobeira, que mercara o edificio a finais de 2020, conseguira subir o aluguer dos pisos un 150%. O señor Chamorro e a súa muller, Carmelita Fontes, que faleceu no mes de xuño deste mesmo ano, foron os derradeiros inquilinos orixinais do edificio. —Pero, para que querería volver ao piso? Estaba baleiro. Eu tirei as fotos antes de subir os anuncios. Non había nada interesante á vista. —Ao mellor o que buscaba non estaba á vista. Ao mellor quería ocupar o piso. —E o outro corpo do que falan as novas? —O outro corpo que aparecera no edificio é o de Francisco Lobeira —interveu Ufarte. Cando abandonou a comisaría, sentiuse un pouco coma o tolo de Morte accidental dun anarquista. Ao final recibiu máis información da que el deu. Tiña certo sentimento de culpabilidade, porque non mencionara o episodio da perda da chave do piso. Pero pensaba que se o contaba, podería parecer que estaba a buscar unha escusa para librarse de ser sospeitoso. Tamén temía que de ser así, o seu xefe se cadra chegaba a sabelo e poríao na rúa en menos tempo do que tarda o alcalde en poñer os dedos en forma de uve cando lle tiran unha foto. Ufarte contoulle que cando foi un técnico arranxar o ascensor, topouse coa desagradable sorpresa do corpo de Lobeira tirado na cabina e coa pistola empregada para asasinar o señor Mincha-Chamorro, debaixo do tronco. Non presentaba sinais de violencia, e a análise inicial do forense apuntaba a un paro cardíaco. Gustaríalle seguir falando con eles un anaco máis, pero un home enorme cun pantalón azul de traballo e unha camiseta que unha vez foi branca, chamou á porta, e despois de presentarse como Manolo, o fontaneiro, pediulles permiso para pasar a arranxar unha tubaxe rota. Dixo que xa cortaran a auga quince minutos antes, e que tiña que rematar o choio o antes posible, porque se non o comisario xefe ía montar en cólera. Marcharon os tres da sala deixando a Manolo subido nunha escada de cinco chanzos e, como bo profesional, amosando a súa regaña do cu, ao tempo que cunha enorme chave inglesa fedellaba no falso teito da sala. Camiño do aparcadoiro do centro comercial do porto, onde a primeira hora de estacionamento era gratis, acendeu o móbil e chamou o xefe. Escoitou sete tons de chamada ata que saltou o contestador. Deixoulle recado de que o chamase, que tiña novas importantes sobre o piso do centro. Cando chegou ao centro comercial cruzou a porta de cristal e quedou de pedra cando viu, na televisión da cafetería da entrada, a imaxe do señor Lobeira cun rotulo debaixo que poñía: «Empresario atopado morto nun ascensor en Vigo». «Así que López e Ufarte non se fiaron de min, soamente me contaron o que xa era noticia en todas as televisións». Chamou de novo ao xefe. Desta volta a mensaxe que recibiu foi: «O teléfono ao que chama está apagado ou fora de cobertura».
Un capitulo irregular este. Ou ó mellor é a postura que teño no pescozo que me fai ver todo con cara de can. As pingas de auga. Molestáronme, si. Pero non me tiñan que molestar a min, ou creo eu que non tanto ou non desa forma. Penso que chegaba con dicir no texto, incluso varias veces, que habia unha pingueira molesta. Faise dificil de ler o dialogo asi. Se fose unha pelicula seria ruido de fondo, igual que o do trafico. E nadie pon os brun brun meeeec meeeec dos coches nas escenas de trafico, por moi molestos que sexan. Hai outras formas de facelo mais adecuadas en papel e inda mais efectivas.
O interrogatorio tamen é raro. Por un lado, hai unha excesiva atencion dos investigadores sobre o protagonista (Pois imos repasar todo unha cuarta vez. Dende o principio.), cando en realidade non hai ningunha chicha que sacar daí. Ata o di o propio protagonista. Eu creo qeu este é outro caso de “escribir o capitulo ó revés”, como dixo fran no anterior. Teria sido mais estimulante para o lector unha conversa mais informal na que nada mais empezar lle digan quen é o morto en realidade (e tamen quen é o outro), e a partir de aí, co lector xa enganchado, facer algunhas preguntas esclarecedoras que xa van orbitar sobre o misterio que puxeches por riba da mesa. En vez diso temos unhas preguntas que non sabemos onde van (e cando fixas no lector unha sensacion, esa sensacion non se vai cando descubres o pastel, cando les calorias baleiras serán xa para sempre calorias baleiras) e temos unha revelacion final que tampouco significa tanto para ninguén (protagonista, policia ou lector) nese momento. Enton, para que escondela no final? lanzadelle sempre ó lector os mellores solomillos uqe teñades, canto antes, e cando so vos quede o pan, tiradelo e saides a por mais carne.
outra cuestion:
“Debían levar tempo traballando xuntos, porque non se notou ningún aceno, pero López debeu detectar algún brillo nos ollos de Ufarte, ou ben recibiu algunha mensaxe telepática, porque foi ela a que falou.”
Este texto non corresponde cun narrador omnisciente.
Gustoume o detalle do fontaneiro indo arreglar a pingueira.
Un interrogatorio por fin! E creo que foi por presión popular. Grazas Víctor. Esta é a novela que leo con máis gusto, sen tensións, desfrutando da viaxe. Agardécense momentos así pola semana.
A min, a estrutura paréceme ben, pero creo que o capítulo está desaproveitado. Explícome. No diálogo/interrogatorio non se ofrecen datos novos sobre o asasinato ou, se se ofrecen, son moi poucos. De feito, a información nova aparece ao final e xa contado polo narrador ou por un personaxe nun estilo moi narrativo. Do interrogatorio sacamos máis información sobre a profesión do protagonista que sobre os asasinatos. Está ben, é unha escolla lexítima e mesmo moi apropiada, pero habería que levala ao extremo, cun estilo moito máis intenso e o protagonista ao borde dun ataque. Poño como exemplo a escena dos Goonies onde os Fratelli interrogan ao Gordi e este, chorando a moco tendido, confesa un monte de cousas que non teñen nada que ver coa trama pero que axudan a definir o personaxe. Ollo, hai que aproveitar tamén as intervencións de López que, salvo a parte do final só serven para darlle o pé ás do protagonista. Hai que usalas tamén para enriquecer aos inspectores.
O final gústame. Xa me acostumbrei a ler os capítulos desta novela sabendo que o premio está sempre nas derradeiras liñas.
Nota: a gota molestaría máis se o ritmo fose irregular ou interrompese as frases, tal e como está agora semella unha coreografía.
Encántoume o son da pinga. ë unha forma directa de meter ao lector na escea. Coincido con Francisco, iso si, que se o que se pretende é que esa pinga moleste, estaría guai que fose máis irregular.
En canto aos diálogos, pásame un pouco coma no capítulo de Damian. penso que se pode dar un pouco de información sobre o estado emocional dos interlocutores, despois do texto de diálogo. A cousa positiva neste caso, é que o lector non se perde entre tanto diálogo porque está moi claro na conversa quen é quen: un pregunta e outro contesta.
Polo demáis, o interrogatorio paréceme realista, inda que non estiven en ningún, pero supoño que por aí andarán as cousas hahahaha.
Pensei o mesmo que di Francisco Javier sobre a pingueira, se aparecese interrompendo as frases quizais tería un efecto menos pautado. Pero o recurso é interesante como marco da acción, rematado co fontaneiro arranxándoa. Gustoume o interrogatorio. Ofrece un punto de estilo distinto nesta novela e está ben desenvolvido. Con lóxica, neste capítulo, ao ser maiormente dialogado, non se acode tanto ás referencias de contexto, marca que xa temos comentado. Por contra, a alusión a Darío Fo é magnífica.
Bo recurso, tamén, o de subliñar o interrogatorio sen saltos de liña.
Só se me ocorre unha pega. Quédaseme curto.