BiosBardia

O país dos libros en galego

A contrapel. Capítulo 1

Muller na ducha. PXHERE.

Fran Fernández Davila.

“Os desposuídos teñen un mundo que gañar”.

Karl Marx.

E alí estaba ela outra vez, na súa terceira película, acubillando amor de tres homes distintos. Eu mascaba flocos de millo mentres o meu gusto pola actriz se acrecentaba. En todo o meu tempo de vida adulta, fora a única que producira ese efecto en min.

Acostumárame a vela pouco a pouco, en días soltos, repetindo cen veces os dous primeiros filmes. A miña diva non se prodigaba, como se lograse convencer os produtores para que non espremesen o seu corpo adolescente. Ela sempre semellaba fresca. Agora era plenamente adulta, coma min, e xa pasaran quince anos dende a nosa primeira vez. Atopáraa por azar na portada dun DVD, maiores de dezaoito. A preciosa cor da súa pel saltoume aos ollos e sacudiume unha labazada. Alugueino sen pensar. Dúas comedias románticas e unha peli porno. O dependente do videoclub non se inmutou. Tomou nota dos títulos que levaba e ofreceume un tarro grande de xeado de forma rutineira. Asentín e pedín un de litro de vainilla.

Non necesitaba coidarme. O meu corpo deforme soportábao todo menos a exhibición. Por iso escollín esta carreira. A bata médica ofreceume unha cobertura adicional. A Dermatoloxía, un vinculo cos pacientes, unha conexión empática que facilitaba a comunicación. Todos me confesaban as súas doenzas sen reparo de detalles nin rubor. Á fin e ao cabo eu estaba peor. O meu éxito disparouse. Acadei fama e prestixio a nivel internacional. De todas as partes viñan a verme, e de todos os lados do mundo me chamaban para que fose.

Tamén me axudou a inclinación ao estudo, a miña erudición, a propensión que tiña a pecharme na casa para non sufrir a miña deformidade nos ollos dos demais. En todos eses congresos aos que me invitaban, e me pagaban auténticas fortunas por iluminalos, en todos, deixábanme a soas en canto quitaba o batín. Abandonábanme á escuridade dunha habitación de hotel coa única compaña dunha cama king size e un televisor en inglés. Todas esas noites paseinas nadando nun libro, baixo a lúa dun flexo. Evitaba saír a rúa. Os abrigos longos e os sombreiros anchos produciran un fastío en min que non se aliviaba co turismo. A Torre Eiffel, O Coliseo, A Muralla China ou o Grande Arrecife de Coral eran entes adheridos ás fiestras dun cuarto alleo ou dun avión; sempre no lado de fóra.

A ela acostumárame a vela, como dicía, repetindo cen veces os dous primeiros filmes. Ao principio só tiña a intención de experimentar, de coñecer ben a fondo os efectos inusitados que me producía fitar o seu corpo. Non era o porno, senón ela. Non era o feito de espiala mentres tiña sexo. Era a simple visión da súa pel espida: ese ton especial de cenoria dourada e o brillo impoluto de pedra preciosa. Non tiña marcas. Non a mutilara con tatuaxes nin había feridas de vello. A súa epiderme era un lenzo terso e inmaculado.

Na enésima reprodución decateime de que só paraba nas escenas de ducha. Sempre había escenas de ducha. Lin nos tratados de cine erótico que os directores adoitan situalas ao principio da cinta, a modo de presentación, como unha primeira exhibición anatómica da estrela principal. Naqueles dous filmes anteriores fixera esas escenas da mesma maneira: un primeiro plano da esponxa, fixa en pantalla, con dous metros cadrados de seda de muller a pasar por debaixo. Encantábame seguir o percorrido da hixiene na súa epiderme. Era como contemplar un veleiro de escuma a secar nun campo de dunas de pel.

Foi así como descubrín o lunar. O seu torso lucía marcado por unha diminuta bolboreta marrón, un obxecto de melanina que apuntaba directamente ao seu corazón. Ese insignificante fetiche dermatolóxico, ese pequeno cúmulo de catro manchas en intersección, supuña para min unha ventá, unha conexión que unía o seu ser de artista coa única habilidade que me facía sentir persoa. Por fin atopara unha canle entre a bela e a besta, dous puntos, un en cadansúa película, que unín por un fío de sete anos de lonxitude.

E alí estaba ela outra vez, na súa terceira película, lavando a súa pel nun baño de luxo. A miña escena preferida. E eu a recrearme nas súas formas, nas meixelas rosáceas, no pescozo estilizado polo tempo e as marcas novas que eses sete anos sen vernos lle deixaran. O pano dourado que noutrora a cinxía de arriba a abaixo comezaba a dar de si. A miña compañeira de desexo mostraba en pantalla as súas primeiras engurras, quixera dicir que mal disimuladas, pero non. Non disimuladas en absoluto, coma se alguén as puxese alí, en primeiro plano, de forma intencionada. Igual era unha chiscadela, un sinal identificado para min e a xente coma min, que no centro da estancia máis escura da súa vida, espían por dentro unha bolsa de maínzo salgado apenas saída do microondas. Eses que a esperaran de forma fiel durante máis dun lustro, sen enganala con ninguén, con ningunha outra, biolóxica, dixital ou imaxinaria.

E alí estaba ela. E eu, a contar as súas pregas, os aneis convictos dunha sequoia, e a comparalas coas miñas, cheas de cotras vellas e feridas de recente aparición. O proceso de envellecemento comezara en nós, e ningún dos nosos corpos trataba de ocultalo. Volvín centrarme na esponxa a percorrer toda a epiderme, a liberar, cada vez que apertaba os dedos, un latexo de auga con escuma que lle esvaraba pel abaixo, a esparexerse coma unha gasa morna e húmida sobre os recunchos da súa xénese. Contiven a respiración e agardei sen aire até que albisquei o meu fetiche, a nosa conexión dermatográfica, a ponte de melanina que se uniría agora cos outros dous puntos xenealóxicos do noso pasado en común.

Morría de impaciencia, os meus labios tremían e suábanme as mans, até que todo en min quedou conxelado. A bolboreta xa non estaba alí. Marchara voando, sen dicir adeus, e no seu lugar quedaran os restos da metamorfose, unha nebulosa irregular de lunares negros e castaños que se precipitaban sobre a pel do seu costado coma pirañas, coma vermes despistados que atoparan unha vía de auga directa ao músculo cardíaco da miña estrela.

Martelei o pause do mando a distancia. Deixei o refresco a un lado e o petisco ao outro. Collín a bata imaxinaria e achegueime á pantalla colocando as lentes de consulta sobre o nariz. Regulei o meu cristalino eminente coma se fose o diafragma dunha réflex, e gravei na miña memoria a forma e as cores daquel cúmulo de manchas. Non podía ser. Non debía ser.

8 thoughts on “A contrapel. Capítulo 1

  1. “acubillando amor de tres homes distintos”
    se fosen os 3 mesmo home, coidao.

    “fora a única que producira ese efecto en min.”
    curiosamente non se di de que efecto se fala.

    Penso que o mellor é quitar ese parágrafo enteiro e comezar o capitulo co seguinte.

    Tiven que deducir que esta era a 1º vez que via a sua terceira pelicula. Creo que en parte o problema ven do 1º parágrafo, no que se conta que a viu nalgun momento do pasado. E como todo está en pasado (o cal é loxico, por outro lado) non é doado situar cada cousa. Poida que haia que cambiar a orde dalgun parágrafo. Non se sabe ben desde que punto da liña temporal do prota se conta a historia.
    Pode ser que toda esa parte na que fala de si mesmo mereza estar noutro capitulo e que este se dedique só á relacion entre eles dous. Porque é estirar e contraer moito a goma do tempo. O lector vai de pasado en pasado e tira porque lle toca.

    Quitando iso, o capitulo está ben escrito e o final é moi interesante.

  2. Recoñezo que o argumento desta proposta, que sintetizaches no post previo á publicación, xerou un interese inmediato en min. O punto de partida é extraordinario. Sinxelo de explicar e de comprender, orixinal e que ofrece un abano de posibilidades narrativas inmenso.
    O capítulo está moi ben escrito e o ritmo é áxil. O único que boto en falta é que por momentos non o fora tanto. Explícome. Coido que a explicación da súa vida é sintética de máis, cando o que nos conta daría para pararse (de feito, parece un rasgo que o acaba por definir como persoa).
    Por outro lado, o pesimismo que o caracteriza chócame con expresións como “a miña erudición”. Ao mesmo tempo, sendo un erudito, penso que a primeira mención que fai á patoloxía que ve na pantalla incorporaría algún termo técnico, para un médico algo normal. E se a relación entre ambos é a través dunha peli porno, pois fáltame algo de sexo, sinceiramente. Non falo da descrición dunha escena, pero si que o léxico nesa secuencia afronte o que narra sen evitar nada.
    Como punto de partida, dito isto, paréceme moi bo. Narrativamente suxerente e con dous personaxes potencialmente enormes que desenvolver. Agardo con ganas o seguinte.

  3. Un inicio de historia moi prometedor e que deixa con gana de máis!
    Paréceme potente e ben escrito. Se cadra, por veces algo repetitivo ao limitarse a describir esa “relación” (platónica, imaxino que só de momento) durante todo o texto. Quizais sería aconsellable coñecer un pouco máis deste protagonista, non sei se entendín ben o da súa deformidade…

  4. sobre as preguntas que facia Fran na sua bio:

    “é necesario que sexa unha película X? Ou que a ambientación sexa en San Francisco? Pode traspasarse a acción a unha cidade galega como por exemplo Vigo? Todo é subsceptible de tocarse”.

    Non é necesario que sexa unha peli X. É máis, creo que é ata contraproducente, porque o lector pode esperar… cousas que a novela non vai dar. Non só polo explicito que sexa o autor (que a min me da igual e non botei de menos nada), pero si polo ton sórdido que iso lle aporta ó relato. Podería ser só unha pelicula erotica, poderia ser unha pelicula normal cunha escena de ducha, poderia ata non ser unha pelicula. Depende da idea que teñas en mente.

    Para a resposta de San Francisco, igual. Non parece que faga falta. Pero se vas meter en primeiro plano productoras de cine para adultos de gran difusion, pois ó mellor si que necesitas unha metropole que sosteña iso.

    Todo é susceptible de tocarse, sobre todo falando de cine X.

  5. Esa situación de obsesión por unha personaxe televisiva que tranquilamente podería ser real, lémbrame a “O home duplicado” de Saramago. Gústame a forma que ten o autor de presentar á relación entre as dúas personaxes. “E alí estaba ela outra vez, na súa película”, dende o primeiro momento deixa claro que non é cousa dun so día.

    Por poñer unha pega, diría que me custa moito empatizar co protagonista pola súa forma de expresarse. Esa forma “preciosista” de falar, está moi lonxe de min. Un exemplo “O seu torso lucía marcado por unha diminuta bolboreta marrón, un obxecto de melanina que apuntaba directamente ao seu corazón. Ese insignificante fetiche dermatolóxico, ese pequeno cúmulo de catro manchas en intersección, supuña para min unha ventá, unha conexión que unía o seu ser de artista coa única habilidade que me facía sentir persoa”. Penso que se pode chegar á mesma conclusión sen tanta filigrana, inda que supoño que é unha cuestión de estilo. Inda asi, cunha liña máis recta no discurso estou seguro de que axudaría ao lector a introducirse no texto.

  6. Este comentario é de Beatriz Cabaleiro:

    Boas, Fran:
    A historia aborda de maneira única o fetiche dermatolóxico do protagonista. A
    repetición de detalles nas escenas de ducha pode volverse monótona e a revelación
    da desaparición do lunar precisa dunha construción máis impactante. Explorar máis
    a psicoloxía do protagonista e introducir variación na trama poderían mellorar a
    narrativa. En resumo, a historia ten potencial e pode beneficiarse dun enfoque máis
    conciso e variado.
    Apertas e forza!

  7. Penso que como capítulo de presentación ten unha estrutura e tamaño moi axeitado. A proposta do porno e a dermatoloxía son orixinais, e o narrador en primeira persoa e a ausencia de diálogos, certo que está só, favorecen a intensidade da narración.

    Teño dúbidas de se sería interesante que o segundo capítulo fora dende a perspectiva da actriz, da outra personaxe do capítulo, aínda que virtual.

    O que me falta, é un pouco de porcallada, paréceme demasiado aséptico, non sei se me explico. Se ten unha pulsión coa actriz e outra coa súa profesión, resultaría lóxico. Inda que ao mellor a mitiga co xeado e os flocos de millo.

    O final do capítulo paréceme ben escollido, quedan desexos de saber máis. Parabéns Fran.

  8. Grazas a todas e todos, polos vosos comentarios, que son ouro para min. En especial grazas a Lois polo completo e exhaustivo do seu traballo. Como xa se pode intuír na segunda entrega a novela vai ir por sitios moi distintos ao porno para converterse en algo moito máis convencional. Tomo nota dese efecto, porque parece que este primeiro capítulo promete algo que logo non se vai cumplir. Iremos vendo. Apertas e que teñades un felicísimo ano creativo.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *