BiosBardia

O país dos libros en galego

O albergue. Capítulo 5

Guitarra Fender. DEVIANTART.

Beatriz Cabaleiro.

No centro da praza onte se situaba o albergue, un escenario modesto estaba preparado para a actuación especial do día: a Pilgrim Jam Session. Unha cuncha do peregrino de celofán pintado coas mans do Xurxo ocupaba medio escenario. Os artistas? Mozos louros con acento estadounidense que ninguén vira antes e con gana de desfrutar e beberen unhas birras gratis. Ao seu carón, a Laura observaba todo aquilo atónita. —Xefe, estás seguro que isto atraerá peregrinos? —Coa cuncha e a música non pensas que quererán pararse a mirar? Ti aí nese momento aproveitas e dáslles uns flyers e faláslles das nosas instalacións. O que entra, non sae, Laura; o que entra, non sae… Uns dos mozos cambaleou e botou parte do seu vaso de cervexa ao chan do escenario. O Xurxo botouse a el e púxoo a pingar. Se non chega a ser pola Laura, que afastou o borracho do seu xefe e se ofreceu a que limpasen a desfeita xuntos, a festa acabaría prematuramente e de xeito moi violento. O mal xenio non lle pasou ao Xurxo. Andaba de aquí para acolá braceando e botando as mans á cabeza por calquera cousa. Era coma se o seu nerviosismo se espallase polo aire coma unha corrente eléctrica invisible. Os músicos, aterrados por se lles caía unha nova bronca, cada vez tocaban máis rápido e a harmonía desapareceu decontado. Os altofalantes a duras penas daban soportado o volume e de cando en vez os chíos asustaban os poucos curiosos que se achegaban. —Laura! —berraba o Xurxo cada cinco minutos—. Non quedes aí pasmada! Veña! Vai facer publicidade! Pero a animación era pouca. Na praza había tan pouca xente que se notaba o eco. O Xurxo ía e viña da billa da cervexa de barril. —Xa sei por que non se para a xente —díxolle o Xurxo á Laura. Os seus ollos brillaban. A empregada soubo que empezaría a falar o alcol pola boca do xefe—. Ti non tes roupa bonita na casa? É que vaia pinta que me traes sempre. Pareces unha lesbiana, carallo, sempre con roupa ancha, sen unha pinga de maquillaxe… É que me espantas os clientes, Laura! —A moza quedou calada e desviou a ollada. Mais cando quería arredarse do Xurxo, el agarrouna dun brazo—. Pero non te preocupes que pronto haberá amaño. Pronto teremos aquí unha sedutora que os vai traer a cen —O Xurxo sorría con cara de lobo—. Conteiche por que non vén ultimamente a miña moza? —Dixéchesme que estaba operada. —Exacto. Operada das… tetas —O Xurxo puxo mans de click de Playmobil—. Xa verás cantos clientes nos van traer esas perolas. Non che digo que te operes, Laura, pero ensina algo de cacha, ho, ensina as pernas! Nese momento houbo un rebumbio no escenario. A música parou. O Xurxo botouse aos músicos coma unha fera. —Aquí ao guitarrista rompéuselle unha corda —dixo un dos rapaces, rascando nos erres. O Xurxo meteuse na casa da nai, onde el vivía, maldicindo. Saíu aos cinco minutos cunha guitarra eléctrica. —Tomade, nenos. Unha xoia. Unha Fender auténtica, agasallo do meu tío Ramón —O guitarrista quixo botarlle a man, pero o Xurxo impediullo—. Quietiño aí, que ti tes mans de manteiga e aínda ma derramas. Con suavidade, coma se lle estiveses a aloumiñar a cara á túa avoa. O guitarrista colleu a guitarra, colocou a bandoleira e cando se dispuña a puntear as cordas, berrou: —Isto non é unha guitarra de verdade, é un xoguete! —Que dis, mamalón? —Xurxo botouse a el cos puños de Action Man. —Non toca. As cordas son de arame. —Que te fendo, bocapodre! Unha Fender. Que te fendo, pallaso! —Pero se o de Fender é un adhesivo colado, mira… A guitarra é de plástico. Será de AliExpress! —De AliExpress era a cegoña que te pariu, desgraciado —berrou Xurxo mentres lle ripaba a guitarra e volvía para a casa materna rosmando. Sen música, os poucos peregrinos que se achegaran, tímidos, marcharon. Os músicos aproveitaron para asaltar os barrís de cervexa. —Así non hai maneira de emprender —volveu berrando o Xurxo—. O goberno, poñendo todas as trabas e cobrando impostos por calquera cousa. O persoal, incapaz de ter unha actitude proactiva, con eses pantalóns de leñador que non pon quente nin a Nacho Vidal. A mocidade, perdida, sen gana de desenvolver unha actividade creativa tan comunitaria coma a música. Manolo, o camareiro, escoitaba con atención. Cando o xefe acabou a prédica, interveu: —Iso tampouco é así —O Xurxo revirouse e foise encarar a el. Pero antes de que se achegase, o empregado continuou—: Se vostede quere que teñamos unha “actitude proactiva” non pode vir aquí e impoñer calquera plan, o primeiro plan que se lle ocorra —Parou e tragou saliva, quizais pensando que logo do sermón tería que ir renovar a cartilla do paro—. Fale co persoal, déixese aconsellar. A Laura viviu no estranxeiro, le moito e ten moitos amigos artistas. A súa nai está no coro municipal. De onde sacou esta banda, diga? —Eh, sen faltar —protestou un dos músicos—. Nós non somos unha banda, somos membros da sección local da Igrexa de Xesucristo dos Santos dos Derradeiros Días… E este señor pactou connosco que logo de tocarmos poderiamos explicarlle ao público a boa nova da chegada do Noso Señor. —Pero Xurxo? —abraiouse a Laura—. Por iso non me soaban! Sen a camisa branca de manga curta e a gravata negra parecen outros. Moi relixiosos seredes, pero bebedes coma esponxas. —O que pasa en Europa queda en Europa —protestou un dos rapaces—. Xa teremos tempo de redimirnos en Salt Lake City. —Fíase de min, xefe? —rogou o Manolo. —Non. Pero se tes idea de como salvarme destas, douche carta branca —admitiu o Xurxo, resoprando. O camareiro tomou conta do asunto. Falou coa Laura e cos evanxelistas. Desapareceu media hora escoltado polos rapaces mentres a Laura fedellaba dentro do albergue. O Xurxo quedou quieto, dominado pola bebedela, chantado no medio da praza coma un poste. Nin se decatou de que no escenario o Manolo colocara unha mesa e dous focos que dirixían unha luz dramática sobre un ancho recipiente de barro. De alí a un pouco reapareceu vestido cunha coroza. Ao seu carón, a Laura vestía traxe de galega, con pano e todo. Os rapaces levaban monteiras e chalecos e cunchas nas mans. —Oíde! —proclamou o Manolo mentres lle prendía lume ao recipiente. Unha chama azulada encheu o ambiente do aroma da augardente—. Benvidos ao tradicional esconxuro da queimada, unha tradición milenaria que facemos en Galicia desde os tempos de María Castaña. Se non antes! —For pola voz histriónica, for polo cheiro alcólico, a praza foi tomando ambiente. O camareiro elevou a voz. Na man dereita levaba un cullerón da sopa—. Sapos e bruxas! Leiróns e curuxas…! —Os estadounidenses facían o chascarraschás coas cunchas; a Laura emitía estratéxicos aturuxos que atraían máis público—. Demos, trasnos e can do Urco, abandonade o voso refuxio do Confurco e unídevos a nós! Cando rematou o esconxuro, a praza estaba ateigada e todos querían a proba da queimada. —Puto país —recoñeceu admirado, aínda que molesto o Xurxo—. O puto Fraga tiña razón. Galicia quere comercio… e bebercio. O Xacobeo é un mamoneo!

4 thoughts on “O albergue. Capítulo 5

  1. “Laura observaba todo aquilo atónita”.
    esta é unha desas ocasions nas que o que ten que observar atónito é o lector. ti describe o que idees e deixa que o xulgue o lector. laura so pode estar atónita se, por exemplo, ela deseñada unha determinada posta en escena e resulta que fixeran outra cousa. Ou se chegara ó traballo un dia normal sen saber nada e atopase aquilo, pero non parece o caso.
    Tampouco entendo ben esa familiaridade rara coa que o narrador se refire ás personaxes (“a Laura”). Non lle acae ben iso a un onminsciente.

    “o borracho do seu xefe”
    parece que se refire a Xurxo. Hai en xeral, varias frases innecesariamente confusas ou faltas de contexto. Que a alguén lle caia liquido no chan non significa que estea borracho, e se o está, dio xa na frase anterior (cambalear é unha pista, pero non hai contexto, eu non vexo a praza ateigada de xente bebendo e musicos tocando, non se nos mostrou iso).
    O mozo era un dos musicos? e estaba xa borracho? O era realmente Xurxo quen estaba borracho?

    o chiste da guitarra non me fixo moita graza, consume demasiado tempo na novela en demasiado pouco tempo do mundo do lector. É rescatable, pero hai que reescribilo.
    o final está ben pero non é agradable ver a xurxo tan agresivo, a escena na que fala da sua moza e lle di a laura que parece unha lesbiana eu quitaríaa. Creo qeu chega cunha referencia ó tema (calquera delas, pero só unha), xa que despois tampouco vai ter percorrido iso.

  2. Gustoume mais o capítulo das pombas. Inda así este ten uns cantos puntos que me fixeron graza e outros aos que penso que se lle podería dar un pouco máis de cera.

    Fíxome graza a reacción de Xurxo ao percatarse a xente que a guitarra era de imitación, “De ali Express era a cegoña que te pariu”… frasaza jaja.

    Penso que o texto por veces é excesivamente liviano. Ben é certo que é unha comedia, pero inda así, non hai profundidade nas personaxes. É verdade e queda claro que Xurxo é un tipo tirando o neolítico pero preciso de algo máis concreto. Quén é Xurxo, máis aló dun tipo básico dono dun albergue? e non me refiro a que teña que saber dos seus traumas infantís, simplemente que de cando en vez teñamos unha picelada de por qué Xurxo é a persoa que é na actualidad, qué lle preocupa, se faai deporte, se vota aos verdes ou se algunha vez estivo namorado. Cousas básicas que nos poidan dar un cadro da personaxe un pouco máis afinado.

    En canto ao discurso da personaxe, exponse a un Xurxo que está bébedo pero por outra parte, utiliza vocablos que non me concordan co seu estado de embriaguez. “O persoal, incapaz de ter unha actitude proactiva”. Cústame moito imaxinarme a un borracho dicindo isto, por exemplo.

    Polo demais, si que me gusta a trama capítulo a capítulo. Fai unhas xornadas Lois comparábao con “Pratos combinados” (seriaza!) e esa mezcla de sitcom misturado coa gamberrada e a tolería de Xurxo, faime gracia.

    🙂

  3. Como vou dicindo cada semana, esta novela mellora capítulo a capítulo. Non hai comparanza entre esta quinta entrega e as primeiras, que deben ser reescritas ao final do proceso (isto tamén o dixen noutros comentarios). A miña impresión é que Bea vai collendo o ton, coñecendo ela mesma os personaxes, sobre todo o de Xurxo, segundo avanza na escrita. Está ben así. É unha das formas de facer unha novela: comezar a escribir, convivir cos pesonaxes, ver até onde te levan e logo puír o resultado reescribindo xa dende o coñecemento profundo da trama e os personaxes.

    Volvendo a este capítulo en concreto, debo recoñecer que me fixo rir. Primeiro porque está sementado de frases memorables e segundo porque a trama evoluciona de absurdo a absurdo máis gordo e sorprendente. Ao principio pensei que os rapaces da banda eran turistas ou erasmus, polo que a idea dos mormóns que beben me pareceu unha xenialidade. Logo o absurdo sobre a Fender de xoguete e por último a idea estrambótica que vén salvar o día cos mormóns disfrazados e tocando cunchas tipo parte final dun episodio de LQSA. Encantoume.

    O das frases deste capítulo merece mención aparte. “—Xefe, estás seguro que…” para comenzar calquera capítulo é unha aposta segura. Típica de Mortadelo e Filemón, levoume de inmediato á miña infancia. Por certo, tamén vale para Miro Pereira na versión “—Cuñado, estás seguro de que…”. Marabilloso. Bea, aquí tes idea para unha serie que vender ás produtoras.
    Outra frase que non se me vai esquecer nunca é “O Xurxo puxo mans de click de Playmobil”, pero o sumun é o “—Así non hai maneira de emprender” que ten madeira para converterse nunha frase recurrente de personaxe tipo “Multiplícate por cero”, “¿He sido yo?” ou “España se rompe”.

    Grazas polo capítulo, Bea, paseino moi ben.

  4. Como en capítulos anteriores, segue parecéndome que falta algo máis de texto. O capítulo pasa dunha acción a outra con tanta rapidez que quedan cousas sen mencionar e ás veces prodúcese certa confusión. Por exemplo, cos músicos. Son mozos louros con acento estadounidense, pero boto en falta algo máis de descrición do momento. O personaxe de Xurxo, por outra banda, faime dubidar. Por momentos véxoo, como comentan os compañeiros, como unha figura que acaba caendo simpática a base de meter a pata e mostrar enfados absurdos ou extremos; pero estas intervencións, dun machismo tan esaxerado, provocan un rexeitamento que me afasta del.
    Xa o destacaron Francisco Javier e Adrián, pero teñen razón. Hai algunhas frases aquí que son moi graciosas. E o certo é que fan que a lectura se faga por momentos cun sorriso.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *